Shrinkflation, ανατιμήσεις, επώνυμα προϊόντα και φαινόμενα αισχροκέρδειας πλήττουν την αγορά – Ειδικοί μιλούν στην ΕΡΤ

Οικονομια


Οι σημαντικές ανατιμήσεις στην ελληνική αγορά έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης και την αναζήτηση από τον καταναλωτή φθηνότερων προϊόντων, είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο καθηγητής στο οικονομικό πανεπιστήμιο Γιώργος Μπάλτας.

Η προτίμηση των καταναλωτών στα επώνυμα προϊόντα είναι διαχρονική παρά τι όποιες ανατιμήσεις τους, υποστήριξε ο κ. καθηγητής.

Σε περιόδους μεγάλης οικονομικής κρίσης βλέπουμε μετατόπιση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών σε οικονομικότερες επιλογές, είπε.

Το φαινόμενο shrinkflation

Ένα από τα «κόλπα» που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για να μειώσουν το κόστος είναι να διατηρούν με την ίδια τιμή μειώνοντας όμως την αντίστοιχη ποσότητα του προσφερόμενου προϊόντος. Το φαινόμενο αυτό είναι νόμιμο στο βαθμό που ανακοινώνεται σαφώς από τις εταιρίες είπε.

Ιδιαίτερα στα ενεργειακά προϊόντα είναι δύσκολη η σύγκριση των τιμών γιατί είναι δυσανάγνωστοι οι λογαριασμοί που στέλνουν οι επιχειρήσεις, και ο καταναλωτής δεν μπορεί να κρίνει και να συγκρίνει, είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Κέντρου προστασίας καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) Νίκος Τσεμπερλίδης.

  • Υπάρχουν φαινόμενα αισχροκέρδειας και σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην έλλειψη υγιούς ανταγωνισμού, είπε.

Στον χώρο των γαλακτοκομικών προϊόντων περιμένουμε και ελλείψεις και ανατιμήσεις, παρά τις ήδη υπάρχουσες μεγάλες αυξήσεις στις τιμές οι ημέρες που έρχονται δεν θα είναι καλύτερες, είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου…



Διαβάστε τη συνέχεια: ertnews.gr