Mediapart: “Η Παρί είχε προσλάβει εταιρία για καμπάνιες στα social media εις βάρος αντιπάλων, ΜΜΕ, ακόμα και του Εμπαπέ”

Αθλητικα


Η γαλλική ιστοσελίδα Mediapart αποκάλυψε ότι η Παρί είχε προσλάβει εταιρία ώστε να προβαίνει σε επιθέσεις στο Twitter με ψεύτικους λογαριασμούς εις βάρος ΜΜΕ, αντιπάλων παραγόντων, φιλάθλων, ακόμα και ανθρώπων του συλλόγου, όπως ο Κιλιάν Εμπαπέ!

Η κρίση στην Παρί δείχνει να βαθαίνει, όχι μόνο για το ζήτημα του Κιλιάν Εμπαπέ. Την Τετάρτη, η γαλλική ιστοσελίδα Mediapart, με αντικείμενο την ερευνητική δημοσιογραφία η οποία έχει συμμετάσχει στη διαρροή εγγράφων όπως τα Panama Papers, αποκάλυψε ότι οι πρωταθλητές Γαλλίας είχαν προσλάβει εταιρία social media με σκοπό να κάνει επιθέσεις σε διάφορους αντιπάλους του συλλόγου, ακόμα και σε ανθρώπους του όπως ο Εμπαπέ!

Ο τρόπος λειτουργίας

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το 2018 η Παρί προσέλαβε την εταιρία Digital Big Brother (DBB), η οποία έχει έδρα στη Βαρκελώνη και επικεφαλής της είναι ο Λοτφί Μπελ Χατζ, ένας Γαλλοτυνήσιος επιχειρηματίας που έχει στην ιδιοκτησία του πολλές εταιρίες με παρόμοιο αντικείμενο.

Ο μέχρι τον Μάιο επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας της Παρί και επί επτά χρόνια στενός συνεργάτης του Νασέλ αλ Κελαϊφί, Ζαν Μαρσιάλ Ριμπς, εμφανίζεται να επιβλέπει όλη τη δραστηριότητα της DBB και να δίνει οδηγίες για τις “επιθέσεις” που πρέπει να γίνουν μέσω Twitter, είτε με προσβολές και συκοφαντίες είτε με δημιουργία και διασπορά φημών.


Η Mediapart επικαλείται έναν 50σέλιδο φάκελο στον οποίο περιγράφεται όλη η δράση της DBB τη διετία 2018-2020, όσο διήρκεσε το συμβόλαιο που υπεγράφη με την Παρί. Η ιστοσελίδα υποστηρίζει ότι η DBB δημιούργησε έναν “ψηφιακό στρατό” από λογαριασμούς στο Twitter, αλλά όχι bots. Προτίμησε να τοποθετήσει κανονικούς ανθρώπους με γνώση από ποδόσφαιρο πίσω από ψεύτικους λογαριασμούς, η πλειονότητα εκ των οποίων υποστήριζαν την Παρί. Μάλιστα, ένα 10% αυτών των ψεύτικων λογαριασμών εξελίχθηκαν σε λογαριασμοί που επηρέαζαν τους φιλάθλους της ομάδας, ακόμα και τα ΜΜΕ, αφού είχαν δώσει εικόνα πραγματικού φιλάθλου.

Ο κυριότερος εξ αυτών ήταν ο Paname Squad, ο οποίος φερόταν να είναι λογαριασμών πολλών φίλων της Παρί, ο οποίος άνοιξε τον Αύγουστο του 2018 και δημοσίευε αρκετές πληροφορίες, κυρίως μεταγραφικές, που δεν είχαν ούτε δημοσιογράφοι! Γρήγορα συγκέντρωσε κοινό 10.000 ακολούθων και μάλιστα δημιουργήθηκε ακόμα και ιστοσελίδα που συνδέθηκε με αυτόν το λογαριασμό. Το 2020 ο λογαριασμός ανέστειλε τη λειτουργία του χωρίς εξήγηση, έτος που ολοκληρώθηκε και η συνεργασία της DBB με την Παρί.


Τα θύματα των επιθέσεων

Το δημοσίευμα αναφέρεται και στα θύματα τέτοιων “επιθέσεων” από τους ψεύτικους λογαριασμούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όπως υπογραμμίζει, τα βασικότερα ήταν ΜΜΕ που η Παρί θεωρούσε εχθρικά, όπως το Mediapart και η Equipe….



Διαβάστε τη συνέχεια: sport24.gr