Ναυτιλιακό πετρέλαιο: Νέα αυστηρά πρόστιμα για την αποτροπή του λαθρεμπορίου καυσίμων

Οικονομια


Την λαθραία διακίνηση καυσίμων από τα μικρά σκάφη που λειτουργούν ως εφοδιαστικά πλοίων, τα γνωστά «σλέπια» ή «μπάρτζες», επιχειρεί να ελέγξει η κυβέρνηση. Για αυτό θέσπισε νέα πρόστιμα για όσα από τα μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού.

Τα ναυτιλιακά καύσιμα, μαζούτ και πετρέλαιο κίνησης, διατίθενται στην αγορά για τον εφοδιασμό πλοίων χωρίς φόρους.

Σε αντίθεση με τα άλλα καύσιμα, το κίνητρο για λαθρεμπορία είναι ισχυρό, αφού κάποιος όταν το διαθέσει για πετρέλαιο κίνησης μπορεί να καρπωθεί το σύνολο της φορολογίας, που αντιστοιχεί στο 60% της τελικής τιμής.

Επειδή ακριβώς το κίνητρο είναι ισχυρό η πολιτεία έχει θεσπίσει αυστηρό πλαίσιο διακίνησης του ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο, όμως, εφαρμόζεται πλημμελώς, παρά την υποχρέωση ενσωμάτωσης τεχνολογιών, όπως τα GPS και τα συστήματα εισροών – εκροών, που θα μπορούσαν να βάλουν τέλος στο φαινόμενο της λαθρεμπορίας.

Με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου και του υπουργού Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα καθορίσθηκαν πρόστιμα, ανά κατηγορία παράβασης, σε σχέση με την υποχρέωση εγκατάστασης και πλήρωσης των όρων και προδιαγραφών εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού σε κάθε εφοδιαστικό – μεταφορικό μέσο ναυτιλιακού καυσίμου.

Τα πρόστιμα έχουν ως εξής:

  • Σε περίπτωση που το πλωτό εφοδιαστικό – μεταφορικό μέσο ναυτιλιακού καυσίμου…



Διαβάστε τη συνέχεια: ertnews.gr